jens-ellis.reismee.nl

Osaka Deel II & Hiroshima

Konnichiwa!

De laatste dag in Osaka hebben we in het Universal Studios Park doorgebracht. Dit pretpark is erg populair onder de Japanners, zelfs op deze doordeweekse dag kwam er ontzettend veel volk op af. De hoofdattractie van dit park is de 'Wizarding World of Harry Potter', waar een gedeelte van de wereld uit de Harry Potter boeken is nagebouwd. Ook waren er gebieden geïnspireerd door Universal films als Jaws, Jurassic Park en Despicable Me. Het was echt een heel mooi park en we hebben een superleuke dag gehad!

De volgende dag was het alweer tijd om door te reizen naar Hiroshima, wederom met de snelle Shinkansen-trein. Na onze aankomst in de middag hebben we wat door de winkelstraten gelopen en lekker in het zonnetje gezeten in het park in de buurt van ons hotel. De dag erop hebben we het Hiroshima Peace Memorial Museum bezocht. Dit museum staat in thema van de atoombom die in 1945 op Hiroshima is gevallen en wat daaraan voorafging en wat de gevolgen ervan zijn geweest. Het was erg indrukwekkend om te zien hoe verschrikkelijk dat is geweest en wat voor een jarenlange gevolgen dat nog heeft gehad op de inwoners van Hiroshima. Naast het museum is een Memorial Hall gebouwd om de slachtoffers van de ramp te herdenken. Hier waren alle namen van de slachtoffers te zien met hun foto erbij. Je kan jezelf er maar weinig bij voorstellen wat een ellende dat geweest moet zijn. In het park dat aangelegd is om de ramp te herdenken, wat naast het museum gelegen is, staat ook een gebouw dat getroffen is door de atoombom, maar gedeeltelijk is blijven staan. Dit gebouw is nu een soort van icoon geworden om mensen eraan te blijven herinneren dat de geschiedenis zich niet moet herhalen.
De volgende dag zijn we naar het eiland Mijayima gegaan. Na een ritje van zo'n 40 minuten met de trein en een korte tocht met de ferry kwamen we aan op dit eiland dat beroemd is om de grote shrine die in het water staat. Deze plek staat in de top 3 van mooiste uitzichten van heel Japan. Op dit eiland lopen ook veel 'wilde' hertjes rond, die heel de dag op zoek lijken te zijn naar wat te eten bij de toeristen. De shrine was inderdaad echt prachtig! Daarnaast waren er ook nog wat kleine tempels en pagodes op het eiland te vinden. Na alle bezienswaardigheden bezocht te hebben, zijn we weer teruggekeerd naar de stad en hebben we s'avonds de dag afgesloten met wat ramen en tempura.

Aangezien we morgen om 9:15 alweer naar Shanghai vliegen, verblijven we op dit moment in een hotel naast het vliegveld. Heel erg vreemd dat we nog maar een paar uurtjes in Japan te besteden hebben. Wat een prachtig en bijzonder land! We kijken terug op een mooie reis, waar we al veel gezien en gedaan hebben. We kunnen niet wachten om te zien wat China voor ons in petto heeft!

Tot snel!

Mama Jacq

Echt een mooi avontuur jullie tijd in Japan, op naar nog zo'n mooie tijd in China, goede reis en veel plezier, liefs

Papa Leo

Na mooie indrukken en avonturen in het, zo begrijp ik uit de verslagen, geweldige Japan op naar China ! Take care en veel plezier Xx

Erna

Nu wil ik zéker naar Japan! Alleen nu ook Jos nog:) hahaha.
Ben nieuwsgierig naar China. Liefs X

Anneke

Hoop dat jullie de laatste weken net zo genieten als in Japan !