jens-ellis.reismee.nl

Kyoto Deel II en Osaka Deel I

Konnichiwa!

Onze derde dag hebben een dagje gewinkeld en rustig door de straten geslenterd. Het was erg lekker weer, dus in de middag hebben we op het dakterras van ons hostel liggen lezen om een beetje bij te komen van alle wandelingen en onze voeten wat rust te geven.

De volgende dag zijn we in de ochtend naar Fushimi Inari-Taisha gegaan met de metro. Dit is een beroemde shrine met misschien wel een nog meer beroemde 'tunnel' van honderden shrine-poorten. Dit was echt prachtig, maar helaas ook ontzettend druk. Er liepen daar ook, zoals op iedere toeristische plek, veel bezoekers in een soort van nep-geisha outfit. Erg grappig om te zien dat mensen zich helemaal uitdossen voor een goede foto bij zo een toeristische attractie. Na ons bezoek aan de shrine hebben we de metro gepakt naar Kyoto station, wat een bezienswaardigheid op zich is. Het is een heel mooi architectonisch gebouw met een grote constructie van glas en staal. We namen de roltrap naar de 11e verdieping, waar je een 'Skywalk' kan maken, met uitzicht over het hele station. In de middag hebben we nog wat warenhuizen bezocht. Voor het avondeten was het natuurlijk weer eens tijd voor ramen. Op aanraden van het hostel bezochten we een lokaal restaurant. Hier moesten we in de rij al de bestelling doorgeven, wat normaal is hier in Japan. Toen er een plekje voor ons vrij kwam stond er binnen 5 minuten een heerlijke kom ramen voor ons klaar.

Onze laatste hele dag in Kyoto hebben we de Arashiyama Bamboo Grove bezocht. Dit is een bos met bamboe bomen zover je kunt kijken. De foto's doen de schoonheid van deze plek geen eer aan, het was er echt prachtig. In de avond hebben we nog een wandeling door de straten bij het Ponto-cho gebied gemaakt, waar veel restaurantjes, barretjes en kleine winkeltjes zijn.

In de morgen reisden we met de trein naar Osaka. Deze reis was erg kort, binnen een anderhalf uur stonden we in ons verblijfplaats: Hostel Jin. Hier hebben we plannen gemaakt voor de rest van de dagen in Osaka.

Vandaag hebben we in de ochtend de Umeda Sky Building bezocht. Dit is een groot gebouw, dat als het ware uit twee gebouwen bestaat. Tussen deze gebouwen loopt op de 35ste verdieping een roltrap van het ene naar het andere gebouw. Een lift bracht ons naar de Observatory op de 35ste verdieping van het ene gebouw. Met knikkende knieën namen we (Ellis) de roltrap, om via het andere gebouw met een glazen lift weer naar beneden te gaan. Het uitzicht over de stad was erg mooi! Osaka is weer heel anders dan Kyoto. Het is wellicht wat minder rijk aan tempels en andere bezienswaardigheden, maar het is een mooie en schone stad met weer flink wat wolkenkrabbers en neonreclame. Na ons bezoek aan de Umeda Sky Building zijn we met de metro naar het Osaka Castle gegaan. Dit is een mooi, wit gebouw op een berg midden in de stad. In de kasteeltuinen hebben we lekker even wat streetfood gegeten. Na deze wandeling zijn we weer verder gegaan naar de bekende straat Dotombori. Aan deze straat liggen honderden restaurants en eettentjes die met grote neonletters, posters en groot nep-eten aan de gevel hun producten aanprijzen. We hebben onze ogen hier weer uitgekeken. In de buurt lag ook de wijk Amerika-mura, wat ze hier zien als een soort VS in het klein. Deze wijk zit vol met winkels van Amerikaanse merken als Levi's en Nike. Ook zitten er veel hamburger en milkshake restaurants. Vanavond hebben we gegeten in een traditioneel Izakaya restaurant. Izakaya is een soort van Japanse pub. We zaten, met nog zo'n 10 anderen, aan een halfronde tafel met een barbecue waar een chef allerlei verse producten stond klaar te maken. Het was even een raadsel hoe we de bestelling moesten doorgeven: de ober raakte volledig in de stress toen we aangaven geen Japans te spreken. Het was namelijk de bedoeling dat je je bestelling door gaf aan de chef, maar die sprak natuurlijk geen Engels. Uiteindelijk kregen we het voor elkaar om via een ober te bestellen door dingen maar aan te wijzen, zodat hij ze door kon geven aan de chef. Morgen staat er een dag in het Universal Studios Park op het programma. Nu lekker even douchen om de rookgeur even af te spoelen :)

Tot snel!

Papa Leo

Leuk verslag weer, mooie avonturen ! Veel plezier nog in Osaka

Mama Jacq

Weer leuk om te lezen, wat een indrukwekkend land, volgens mij ook wat mooier weer, iets meer blauw in de lucht.
Dat eten lijkt me ook zo lekker allemaal.
Maar goed dat jullie zoveel lopen.
Geniet lekker door.
Liefs xx

Erna

Haha, echt een andere wereld daarzo! Prachtig om te lezen dat jullie je prima redden! Uit eten is daar nog een uitdaging, haha. Veel plezier en groetjes uit rustig Hollanda. XXX