jens-ellis.reismee.nl

Tokyo - Deel II

Konnichiwa!

Onze derde dag in Tokyo begonnen we met een bezoek aan de Tsukiji Outer Market. Vroeger was hier de grootste visveiling van Japan, nu is het een soort van markt waar allerlei producten verkocht worden: eten en drinken, kruiden, servies, kookgerei en nog veel meer. Om bij de markt te komen, hebben we een halfuurtje met de metro gereisd en een wandeling gemaakt langs de rivier Sumida. Het is heel bijzonder hoe je na een halfuurtje in de metro weer in een compleet andere omgeving bent. Vanuit het drukke en moderne Shinjuku, bevonden we ons nu in een rustige woonwijk aan het water. Op de markt hebben we onze ogen uitgekeken naar het bijzonder handelswaar en hebben we een bijzondere snack gehad, gemaakt van een inktvis die tussen twee platen van 200 graden helemaal platgedrukt werd. Na ons bezoek aan de markt wandelden we door de wijk Ginza richting de tuinen van het Imperial Palace, waar vroeger het keizerlijk paleis stond. De wijk Ginza is opnieuw totaal anders dan de rest van Tokyo. Hier vind je dure designerwinkels in prachtige luxueuze gebouwen. In het weekend gooien ze alle autowegen dicht, zodat winkelende voetgangers overal kunnen lopen. Omdat het een druiligere dag was, zijn we niet zo lang in de tuinen gebleven. Na een klein rondje in de wijk rondom de tuin zijn we terug gegaan naar Shinjuku. In de avond hebben we een luxe warenhuis bezocht in deze wijk.

Vandaag stond een bezoek aan de sightseeing hotspot van Tokyo, Senso-ji, in de wijk Asakusa. Dit is een grote Buddistische tempel met een grote pagode. Rondom deze tempel zijn veel kleine winkelstraatjes met marktkraampjes waar van alles verkocht wordt. Hier hebben we een tijdje rondlopen en wat streetfood gegeten. Vanuit deze wijk zijn we verder gelopen naar de Tokyo Sky Tree. Dit gebouw is 634 meter hoog en was in 2012 het hoogste gebouw ter wereld. Rondom de Sky Tree zat een winkelcentrum met kledingwinkels en een grote food court. Op het moment zijn we onze backpacks alweer aan het inpakken voor morgen, wanneer we de hogesnelheidstrein pakken naar Takayama. Wat een indrukwekkende, mooie en dynamische stad is Tokyo! We zijn benieuwd wat de rest van Japan ons brengt!

Tot snel!

Papa Leo

Allemaal heel bijzonder ! Nog veel plezier

Mama Jacq

Wat hebben jullie al veel gezien in die paar dagen, echt totaal anders daar, dat maakt het zo leuk.
Goede reis naar jullie volgende bestemming, wij zijn benieuwd ?

Erna

Druk programma hebben jullie!?
Leuk om te lezen! Nog veel plezier x

Kees en An !

Het klinkt allemaal bere interssant ! Geniet maar heerlijk ! Wij volgen jullie !! ?

Jan-Willem

Super leuk jullie verhalen zo te lezen met de foto's erbij. Ben benieuwd naar de volgende avonturen!

Lot

Zo leuk om jullie zo te kunnen blijven volgen!