jens-ellis.reismee.nl

Tokyo - Deel I

Na een lange reis van 24 uur zijn we veilig aangekomen in Tokyo. We namen een taxi naar ons hotel: het E Hotel Higashi Shinjuku, midden in de drukke wijk Shinjuku. De kamer is klein maar fijn, met alles wat we nodig hebben (inclusief sloffen en kimono). Het was al erg laat, dus we besloten meteen te gaan slapen om de volgende fris de stad in te kunnen.

Onze eerste dag in Tokyo begonnen we met een lekker ontbijt in het koffietentje onder het hotel. De meeste restaurants werken hier met menukaarten met plaatjes, zodat je gemakkelijk aan kan duiden wat je wilt bestellen. Na het ontbijt zijn we wandelend naar het Shinjuku-Gyoen (Shinjuku Park) gegaan. Dit park ligt midden tussen de wolkenkrabbers en is echt een oase van rust in de stad. Hier hebben we gewandeld door een botanische tuin en hebben we ook de eerste beroemde Cherry Blossoms gespot. Hierna zijn we verder gegaan naar het Tokyo Metropolitan Government Building waar op de 45ste verdieping een Observatory is gebouwd, wat een ontzettend mooi uitzicht over de stad geeft! S'avonds hebben we bij een restaurant gegeten waar de sushi op de lopende band voorbij kwam. Dit is totaal niet te vergelijken met de sushi in Nederland. De vis is supervers en wordt door de chefs op smaak gebracht voor hij geserveerd wordt. Daarnaast had ieder plekje een kraantje met heet water en theezakjes, zodat je zelf matcha thee kon maken. We hebben allerlei sushi geproefd, waaronder natuurlijk zalm en tonijn nigiri, maar ook nigiri van wulk, paling, coquille en zalmeitjes en een anders soort met kleine baby-visjes. Een hele leuke ervaring!

Dag 2 begonnen we wat later, aangezien we door het tijdverschil s'nachts veel wakker waren geweest. We maakten een wandeling naar Meiji-jing?, een grote shrine in een bos midden in de stad. Hier hebben we gewandeld en zijn we daarna door gelopen naar de wijk Harajuku. Hier hebben we de bekende Takeshita-d?ri straat doorlopen, waar veel winkels zijn met artikelen voor de Japanse popcultuur. Het was hier echt heel erg druk, zoals eigenlijk overal in de stad :) Vanuit Harajuku zijn we verder gewandeld naar de Shibuya Crossing, het drukste kruispunt van de wereld. Hier steken honderden mensen, en soms wel duizenden, tegelijk de straat over. Vanuit een Starbucks die op de eerste verdieping in een gebouw aan het kruispunt zat hebben we mooi uitzicht gehad op al deze mensen. Voor het diner hebben we een bekende ramen-bar opgezocht in de wijk bij ons hotel. We moesten aansluiten in de rij die zich al in een steegje naast het gebouw had gevormd. Na ongeveer 15 minuten werden we door een Japanse chef naar boven geleid, waar we via een automaat onze bestelling moesten plaatsen en afrekenen. Er waren zo'n 10 zitplaatsen aan een bar, waarachter twee vrouwtjes de ramen vers stonden te maken. Dit was een erg bijzondere ervaring en dit wordt echt gezien als Japans fast-food. Binnen een paar minuten staat een flinke portie ramen voor je met alles erop en eraan. Echt heerlijk met huisgemaakte noodles, gebraden varkensvlees, zeewier, groenten en een speciale bouillon. Moe maar voldaan zijn we nu weer op de hotelkamer en gaan we kijken wat het programma van morgen zal zijn!

Tot snel!

Joppe

Klinkt goed! Leuk geschreven, ben benieuwd naar de volgende avonturen van jullie!

Lot

Wauuuwie!! Ik kijk uit naar jullie volgende verhalen! Bijzondere reis!

Ans

Wat een mooie ervaring Ellis en Jens geniet ervan en leuk om jullie te volgen grt Henk en Ans